- Loggføring av aktiviteter: Ring eller send e-post til kunden direkte fra HubSpot. Alt loggføres i CRM, så du eller dine kolleger på salg, kundeservice eller økonomi kan gå tilbake og se dialogen.
- Sporing av e-post: Få beskjed i samme øyeblikk kunden åpner e-posten din, så du kan tilpasse oppfølgingstidspunktet.
- Maler for e-post: Spar mye tid ved å lage maler av dine mest effektive e-poster. Gjør noen raske tilpasninger og klikk send!
Dette er HubSpot Sales Hub
Denne guiden er en introduksjon til HubSpot Sales Hub, som er en av hubene i HubSpot.1. Hva er HubSpot Sales Hub?
HubSpot Sales Hub er en CRM-programvare som støtter alle faser i salgsprosessen:
- Hjelper selgerne dine å fullføre flere salg
- Utvikler kunderelasjoner
- Forvalter lead pipeline mer effektivt
Alt sammen på en svært brukervennlig skybasert SaaS-plattform.
En del av HubSpot CRM Suite
Sales Hub er enda mer kraftfull i kombinasjon med Marketing og Service Hub, som er inkludert i HubSpot CRM Suite. HubSpot er et børsnotert softwareselskap grunnlagt i 2005, med over 7100 ansatte og 184 000 kunder over hele verden.
HubSpot er bygget opp med et underliggende CRM og fire hovedmoduler, som kan kjøpes hver for seg eller samlet. De seks modulene er:
Et CRM selgerne dine kommer til å elske
HubSpot legger stor innsats i å utvikle produkter som er så enkle å bruke at de faktisk blir brukt – uten å gå på kompromiss med funksjonalitet. For salgsavdelinger er friksjon en av de store fiendene – gjerne i form av at man jobber i flere ulike systemer, som man prøver å få til å jobbe sammen så godt man kan. Med Sales Hub kombineres alle verktøy og alle data i én plattform, som gjør at du kan frigjøre tid til å selge.
Ønsker du å lese mer om HubSpot sin funksjonalitet kan du lese om dette på bloggen vår, Hubspotbloggen.no.
2. Alternativer til Sales Hub
Det finnes et utall CRM-løsninger på markedet, og hvilke alternativer du har vil avhenger av dine krav til funksjonalitet. De plattformene vi møter mest på i markedet er imidlertid Salesforce, Microsoft Dynamics 365 og SuperOffice CRM.
3. Hvilke bedrifter passer Sales Hub til?
HubSpot Sales Hub er egnet for virksomheter som ønsker en moderne CRM-plattform som støtter hele salgsprosessen på en effektiv måte. Hvis deres CRM-system for det meste brukes som et oppslagsverk på kontakter, men mangler innsikt i kontaktenes digitale atferd og all kommunikasjon mellom dere og kontakten, burde dere utforske HubSpot Sales Hub.
Med den kraftige oppgraderingen av Sales Hub Enterprise i 2020 har HubSpot blitt en plattform som vil forenkle og effektivisere selgerens hverdag, enten man jobber i en SMB (små og mellomstore bedrifter) eller i salgsorganisasjonen hos et stort selskap. HubSpot er en plattform man kan vokse med.
4. Populær funksjonalitet i Sales Hub
Start samtaler med dine prospekter
Utvikle sterke relasjoner med kundene dine
- Avtal møter: La kunden velge tidspunkt for møte i en online kalender som er synkronisert med din Office 365- eller Google-kalender. Det gjør du ved å dele en lenke, som du også kan ha i epostsignaturen din.
- Salgsautomasjon: Automatiser salgsprosessen uten å miste din personlige «touch». Lag en serie med personifiserte e-poster og oppfølgingsoppgaver som sikrer at du har kontroll i hele salgsprosessen – og på alle salgsdialoger.
- Live chat: Chat med prospekter når de besøker hjemmesiden din. Ut fra prospektets behov, bransje, geografi eller andre kriterier kan samtaler kan rutes til tilgjengelige enkeltpersoner i ditt team eller fordeles automatisk.
Få full kontroll på din pipeline
- Playbooks: En selger må være beredt på alle slags spørsmål, og det er ikke alltid mulig å huske alt. Med Sales Hub kan du utruste selger med samtalemaler og battlecards. Dette gir deg muligheten til å styre opp salgsprosessen og hvordan de ulike fasene skal håndteres. Salgsorganisasjonen blir selskapsstyrt, ikke selgerstyrt – og du går fra talent til system slik at du kan skalere og vokse bedre.
- Tilbud: Lag flotte og oversiktlige tilbud på sekunder.
- Analyse og rapportering: Med alle data på ett sted kan du visualisere hele salgsprosessen, identifisere forbedringspunkter og optimalisere disse. Du kan ta ut rapporter som viser KPI-er, både på person-, avdeling- og selskapsnivå. For eksempel antall nye avtaler inngått per måned, fordelt på eksisterende og nye kunder, per salgsavdeling, per selger og så videre.
Tilgang til CRM fra både mobil og desktop
- Mobilapp for CRM: Tilgang til alle kontakter, salgsmuligheter og oppfølgingsoppgaver direkte på mobilen.
- Full kontroll på pipeline: Legg til nye salgsmuligheter med et enkelt klikk, tilordne oppgaver og mål fremdriften på ditt dashboard.
- Account-Based Marketing (ABM): Utvikle dypere relasjoner og gjør viktige kontoer til kunder. ABM inkluderer verktøy som forenkler effektivt samarbeid mellom salgs- og markedsavdelingen.
5. Hvor mye koster HubSpot Sales Hub?
HubSpot Sales er en programvare som vokser sammen med deg. Start med gratis-versjonen eller ta steget til en av HubSpots premium-utgaver.
Free
Starter
Professional
Enterprise
6. Hvilke integrasjonsmuligheter finnes?
Rundt HubSpot finnes et stadig voksende økosystem av programvareintegrasjoner, som HubSpot har tatt inn i sitt Connect-program. Det finnes over 500 integrasjoner – alt fra eksterne løsninger for CRM, videohosting, spørreundersøkelser, webinarer, chat, eCommerce og automatisering.
Her er noen eksempler:
- LinkedIn Sales Navigator
- Microsoft Dynamics CRM
- Salesforce CRM
- GoToWebinar
- TwentyThree Video
- ClearVoice
- SurveyMonkey
- Zendesk
- Shopify
- Magento
- Slack
Har du spesielle behov, kan Markedspartner utvikle integrasjoner med tredjeparts-applikasjoner med REST API i HubSpot. NB: Krever Professional- eller Enterprise-lisens.
7. Hvordan kjøpe og komme i gang med HubSpot Sales Hub?
Er du interessert i HubSpot, anbefaler vi at du tar kontakt med en norsk HubSpot-partner. MarkedsPartner er Norges største fagmiljø på HubSpot. Vi har en lang rekke ambisiøse kunder, flere er internasjonale selskaper med store salgsorganisasjoner og komplekse salgsprosesser. Skal du kjøpe HubSpot Sales Hub, eller du ønsker å få mer ut av plattformen, lønner det seg å ta en prat med oss. Prisen er den samme om du kjøper direkte fra HubSpot eller via en partner, men ved å kjøpe lokalt har du har en rekke andre fordeler:
- Hjelp fra norskspråklig rådgiver til å velge den optimale HubSpot-løsningen
- Mulighet for å kjøpe onboarding-tjenester
- Rådgivning fra norsk partner som har erfaring fra en rekke implementeringer
- Mulighet til å få bistand til å etablere strategi for satsningen
- Mulighet til å få bistand til implementering
- Mulighet å få bistand til drift og innholdsproduksjon
» Skal vi etablere og drifte HubSpot selv eller bruke en HubSpot-partner? (Inboundbloggen.no)
Har du allerede kjøpt HubSpot, men ønsker hjelp til å få maksimalt ut av plattformen, ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!
Les mer om hvordan Markedspartner hjelper selskaper å lykkes med HubSpot.
Slik skaper vi suksess sammen
Som ny kunde blir du tildelt et dedikert team som ledes av en erfaren forretningsrådgiver. Vi jobber for å sikre at du får en HubSpot-løsning som gir reell forretningsmessig verdi for dere som selskap!
Digitaliserer kundereisen
Markedspartner jobber sammen med dere for å sette opp en HubSpot-løsning som digitaliserer alle de kundenære prosessene din virksomhet har.
Utfordrer eksisterende prosesser
Ved implementering av en ny HubSpot-løsning utfordrer vi de eksisterende prosessene, for å sikre at dere jobber på den beste måten og får maksimal verdi av HubSpot.
Fokus på datakvalitet
God datakvalitet er helt avgjørende for å lykkes med HubSpot. Derfor vil utvikling av gode prosesser som sikrer god datakvalitet være en viktig del av et HubSpot-prosjekt med Markedspartner.
God onboarding som sikrer bruk
For å lykkes med HubSpot er du avhengig av at alle som jobber med kunder bruker systemet på en god måte. Vi legger vekt på god onboarding og å etablere gode kjøreregler som får alle brukerne om bord.