Dette er HubSpot Service Hub

Mann skriver på pc i et oransje glassrom

1. Hva er HubSpot Service Hub?

Service Hub er HubSpots kundeservicemodul. Med Service Hub samler du all informasjon om dine kundeservicedialoger i samme system som du håndterer markedsføring og salg. Ett CRM og én datakilde. Med all informasjon er lett tilgjengelig, kan du raskere hjelpe kundene dine. 

HubSpot er, til forskjell fra flere av de største konkurrentene, bygget som ett system fra grunnen. Alle moduler er koblet til samme CRM/kundedataplattform. I Service Hub kan du enkelt:

  • Opprette og fordele saker til teammedlemmer
  • Håndtere alle dialoger med kundene i en felles innboks (mail, chat, Facebook Messenger m.m.)
  • Lage dine egne kundeundersøkelser
  • Sette opp og håndtere live og bot chat

HubSpot er et børsnotert softwareselskap grunnlagt i 2005, med over 7100 ansatte og 184 000 kunder. 

HubSpot er bygget opp med et underliggende CRM og seks hovedmoduler, som kan kjøpes hver for seg eller samlet. De seks modulene er:

2. Alternativer til Service Hub

Det finnes mange alternativer å velge mellom når det kommer til kundeservicesystemer. Før du velger hva som passer best for din bedrift, anbefaler vi å tenke igjennom helheten først. Hvordan kan du sikre at dine ansatte alltid har tilgang til oppdatert informasjon fra alle kanaler? I følge Gartner vil 50% av større organisasjoner fremdeles ha utfordringer i 2022 med å fjerne sine siloer innen kundeservice.

De systemene vi oftest møter er Zendesk, Jira, Pureservice, MS Dynamics 365 Customer Service, Salesforce Service Cloud.

3. Hvilke bedrifter passer Service Hub for?

HubSpot Service Hub passer deg som:

  • Allerede bruker en annen HubSpot-modul og ikke ønsker å fordele dine kundedata mellom flere systemer som må kobles sammen for å gi et helhetsbilde. Med Service Hub får du sømløs og automatisk kobling av data mellom de andre HubSpot-produktene.
  • Ønsker enkel integrasjon mot noen av de over 500 verktøyene som er tilgjengelige i HubSpots App Marketplace. Her finner du verktøy fra Trello til SurveyMonkey og Facebook Messenger. Integrasjonene er enkle å sette opp og teamet ditt vil spare masse tid på å slippe å hoppe mellom systemer samtidig som dere unngår å miste kontrollen over viktige henvendelser.
  • Planlegger vekst. Med Service Hub kan du starte med gratisversjonen og gradvis utvide funksjonaliteten i en takt som passer dere. Service Huben kan skaleres fra små selskaper og helt opp til enterprise-segmentet.
  • Ønsker å samle informasjon om kundetilfredshet og lojalitet trigget av spesifikke hendelser, med svar lagret rett på kundekortet - og selvfølgelig også som en rapport.

4. Populær funksjonalitet i Service Hub

Automatiser opprettelse og fordeling av saker

Med et økende antall supportsaker og kundehenvendelser er det fort gjort at noe går i glemmeboka. E-poster forsvinner ned i innboksen, du glemmer å legge til en ny linje i excelarket du bruker for å holde oversikt, eller å følge opp meldinger på telefonen. Det kan være mange årsaker til at kunden ikke får svar i det hele tatt eller ikke får svar raskt nok. Med ticket-systemet i Service Hub kan alle saker registreres og følges opp i ett felles dashboard. På den måten slipper dere å lure på status eller hvor lang tid det tok å løse en sak. Når en kunde eller en potensiell kunde fyller ut et skjema, sender en e-post eller tar kontakt via chat, kan Service Hub automatisk opprette en ny sak og fordele den til rett person.

Gjør det lett for kundene å ta kontakt

Legg til en live chat, med eller uten automatiske svar, som gjør det enkelt for besøkende å kontakte deg når de har behov for det. I chatten kan du enkelt styre salgshenvendelser til salgsavdelingen og supportforespørsler til kundesenteret. Chatten kan utformes i tråd med selskapets profil, og velkomsthilsenen kan variere avhengig av hvilken side den ligger på. Alle dialoger lagres på kontaktens tidslinje og i selskapets felles innboks, slik at hele teamet har oversikt over alle interaksjoner med den utvalgte kunden. 

La kundene dine gi tilbakemeldinger

Med tre forskjellige feedback-verktøy setter du lynraskt opp undersøkelser som hjelper deg å bedre forstå hva dine kunder setter pris på, og hva som kan forbedres. Du kan velge mellom å måle Net Promoter Score (NPS) som gir deg informasjon om kundens lojalitet, Customer Effort Score (CES) som sier noe om hvor enkelt det er for kundene dine å få den hjelpen de trenger, eller Customer satisfaction (CSAT), undersøkelser som kartlegger hvor fornøyde de er på forskjellige steder i kundereisen. Du kan distribuere undersøkelsene via e-post eller på din egen nettside. Svaret lagres både på tidslinjen til den som har svart på undersøkelsen, og i et dashboard som gir deg oversikt over helheten.

Behold oversikten over saker og henvendelser på tvers av kanaler

Med Service Hub kan du enkelt følge kunden på tvers av kanaler og unngå ubesvarte henvendelser. Kanskje kunden starter en samtale via chatten for så å svare via e-post senere? Ikke noe problem. Med en felles innboks samles alle innkommende henvendelser på ett sted. Resultat? En bedre kundeopplevelse!  

Gi kunden svar raskt ved hjelp av en kunnskapsbase

Hjelp kundene å hjelpe seg selv og reduser antallet supporthenvendelser. Få oversikt over de vanligste spørsmålene din virksomhet får. Med kunnskapsbasen kan dere omskape disse spørsmålene til et søkbart bibliotek av artikler, videoer og annen dokumentasjon som besvarer ofte stilte spørsmål. På den måten får kunden raskt hjelp med de enklere henvendelsene og teamet ditt kan fokusere på de unike henvendelsene. Dessuten finner både kundene dine og potensielle kunder artiklene fra Kunnskapsbasen når de gjør et Google-søk. 

5. Hvor mye koster HubSpot Service Hub?

HubSpot Service er en programvare som vokser sammen med deg. Start med gratisversjonen eller ta steget til en av HubSpots premium-utgaver.

Free

Ticketing Live chat Conversations inbox Team email Calling Reporting dashboard
100 % GRATIS

Starter

Alt du finner i Free Conversational bots Simple automation Conversation routing Ticket pipelines 5 currencies
Fra €15/mnd

Professional

Alt du finner i Starter Survey functionality Ticket status Knowledge base 1:1 video creation Help desk automation
Fra €90/mnd pr. bruker (seat)

Enterprise

Alt du finner i Professional Custom objects Playbooks Field-level permissions User roles Single sign-on
Fra €130/mnd pr. bruker (seat)

Klikk her for mer detaljert informasjon fra HubSpot (engelsk) – eller klikk her for å kontakte MarkedsPartner for en uforpliktende prat om Service Hub. 

6. Hvilke integrasjonsmuligheter finnes?

Rundt HubSpot finnes et stadig voksende økosystem av programvareintegrasjoner, som HubSpot har tatt inn i sitt Connect-program. Det finnes over 500 integrasjoner – alt fra eksterne løsninger for CRM, videohosting, spørreundersøkelser, webinarer, chat, eCommerce og automatisering.

Her er noen eksempler:

  • LinkedIn Sales Navigator
  • Microsoft Dynamics CRM
  • Salesforce CRM
  • GoToWebinar
  • TwentyThree Video
  • ClearVoice
  • SurveyMonkey
  • Zendesk
  • Shopify
  • Magento
  • Slack

Har du spesielle behov, kan Markedspartner utvikle integrasjoner med tredjeparts-applikasjoner med REST API i HubSpot. NB: Krever Professional- eller Enterprise-lisens.

7. Hvordan kjøpe og komme i gang med Service Hub?

Er du interessert i HubSpot, anbefaler vi at du tar kontakt med en norsk HubSpot-partner. MarkedsPartner er Norges største fagmiljø på HubSpot. Vi har en lang rekke ambisiøse kunder. Flere er internasjonale selskaper med store salgsorganisasjoner og komplekse salgsprosesser. Skal du kjøpe HubSpot Service Hub, eller ønsker å få mer ut av plattformen, lønner det seg å ta en prat med oss. Prisen er den samme om du kjøper direkte fra HubSpot eller via en partner, men ved å kjøpe lokalt har du har en rekke andre fordeler:

  • Hjelp fra norskspråklig rådgiver til å velge den optimale HubSpot-løsningen
  • Mulighet for å kjøpe onboarding-tjenester
  • Rådgivning fra norsk partner som har erfaring fra en rekke implementeringer
  • Mulighet til å få bistand til å etablere strategi for satsningen
  • Mulighet til å få bistand til implementering
  • Mulighet å få bistand til drift og innholdsproduksjon

Skal vi etablere og drifte HubSpot selv eller bruke en HubSpot-partner?


Har du allerede kjøpt HubSpot, men ønsker hjelp til å få maksimalt ut av plattformen, ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!

Smilende ansatt som jobber på datamaskinen
Tre personer som står rundt et bord og snakker og ser på en datamaskin

Slik skaper vi suksess sammen

Som ny kunde blir du tildelt et dedikert team som ledes av en erfaren forretningsrådgiver. Vi jobber for å sikre at du får en HubSpot-løsning som gir reell forretningsmessig verdi for dere som selskap!  

 

Digitaliserer kundereisen

Markedspartner jobber sammen med dere for å sette opp en HubSpot-løsning som digitaliserer alle de kundenære prosessene din virksomhet har.

Utfordrer eksisterende prosesser

Ved implementering av en ny HubSpot-løsning utfordrer vi de eksisterende prosessene, for å sikre at dere jobber på den beste måten og får maksimal verdi av HubSpot.

Fokus på datakvalitet

God datakvalitet er helt avgjørende for å lykkes med HubSpot. Derfor vil utvikling av gode prosesser som sikrer god datakvalitet være en viktig del av et HubSpot-prosjekt med Markedspartner.

God onboarding som sikrer bruk

For å lykkes med HubSpot er du avhengig av at alle som jobber med kunder bruker systemet på en god måte. Vi legger vekt på god onboarding og å etablere gode kjøreregler som får alle brukerne om bord.

Vurderer dere HubSpot eller bruker dere HubSpot og trenger en partner? Ta kontakt, så tar vi en prat!