Integrasjoner som muliggjør bedre kundeopplevelser!

Ved å samle kundedata fra ulike systemer legger du til rette for bedre kundeopplevelser, bedre arbeidsprosesser og bedre innsikt. Snakk med oss om god dataflyt!
To kvinner som snakker sammen og ser på en PC-skjerm

Markedspartner hjelper deg med å samle data, slik at du kan bygge de gode kundeopplevelsene

Enten du skal bygge gode kundeopplevelser gjennom automatisering og generativ AI, eller du har selgere og kundeservicemedarbeidere som trenger et 360-bilde av kundene de skal hjelpe, må systemer integreres og data tilgjengeliggjøres i arbeidsflatene de ansatte bruker. 

Markedspartner har et eget integrasjonsteam som finner den beste måten å samle dine data på, slik at de kan brukes til å gi de ansatte gode arbeidsflater og dine kunder eksepsjonelle kundeopplevelser, digitalt og fysisk. 

Vi forstår forretningsverdien av systemer som snakker sammen og skalerbare integrasjonsplattformer som effektivt kan vedlikeholdes.

Bedre kundeopplevelser

Integrasjoner er avgjørende for å skape sømløse og personaliserte kundeopplevelser på tvers av fysiske og digitale kanaler. Ved å koble sammen data fra ulike kilder, kan du få et helhetlig bilde av kundenes preferanser og behov. Integrasjoner legger til rette for bruk av generativ AI, som kan analysere kundedata i sanntid og skape unike, personaliserte opplevelser.

Bedre arbeidsflater og prosesser

Alle som jobber med kundekontakt får tilgang til all nødvendig informasjon om kundene i sine egne arbeidsflater. Enten det er kundeservice, salg eller markedsføring - alle kan få kontroll på hele forretningsforholdet uten å måtte bytte mellom en lang rekke systemer. 

Bedre innsikt

Når man samler data, gir det tilgang til innsikt som gir et bedre beslutningsgrunnlag for ledere og medarbeidere. Gode analyser på tvers av hele kundeforholdet er avgjørende for å hente ut den nødvendige innsikten for å ta gode beslutninger.

Bedre data

Ren, godt strukturert og lett tilgjengelig data er essensielt uansett om det skal brukes til automatisering eller generative AI-modeller og innsiktsløsninger. Ved å sikre høy datakvalitet og relevans kan du forstå kundenes adferd bedre, forutse deres behov og dermed tilby mer målrettede og effektive løsninger. 

Noen av systemene vi har bygget integrasjoner mot:

  • Visma.net (Kundedata, fakturering) - Companies - Deals - Line Items - Custom objects 
  • Seaware (Reisebooking) - Contacts - Companies - Deals - Line items
  • Braintree (Trekke kredittkort) - Deals 
  • VITE (Strømbestilling) - Contacts - Deals
  • Finn.no (Kjøpshenevndelser) Contacts - Deals - Timeline Events
  • OpenAI (Datavalidering) – Contacts
  • Oculus (bonus- og kundedata)Patricia (kunde- og selskapsdata)
  • Multicase (kunde- og ordredata)
  • Enin (bedriftsdata)
  • Hårfagre (medlems, klient, kontrakt, boenhetsdata)
  • Landax (kunde- og leverandørdata)
  • Fortnox (kundedata, produkter, faktura, quotes)
  • UniMicro (kunde, produkt, ordre og fakturadata)
  • Shopify (ordre, produkt, kunde)
  • Dealbuilder (kontrakter)
  • J4 (kundedata)
  • FrontCore (kurs- og kundedata)
  • Eir (forsikringsdata)
  • Zendesk (tickets)
  • Increase (kundedata)
  • Brreg (bedriftsdata)
  • SAP (kunde- og ordredata)
  • Salesforce (kunde- og salgsdata)
  • ConnectWise (kundedata, tickets)
  • Oneflow (avtale/kontraktsdata utover standardintegrasjonen)
  • PowerOffice (kunde- og regnskapsdata)
  • Enin (bedriftsdata)
  • Hårfagre (medlems- og klientdata)
  • SharePoint (lagring og deling av filer)

Slik visualiserer vi dine data for å sikre et godt beslutningsgrunnlag

Sammenstilte data fra alle kundeinteraksjoner er viktig som beslutningsgrunnlag for ledere og medarbeidere. Vi setter opp rapportene du trenger i CRM, PowerBI eller tilsvarende BI-løsninger.

  • Standardiser: Først må dataene standardiseres for å sikre at de er konsistente og i et format som er egnet for analyse. Dette kan inkludere rensing av data, håndtering av manglende data, og konvertering av datatyper.
  • Transformer: Deretter må dataene transformeres. Dette innebærer å strukturere og aggregere dem slik at de blir lettere å analysere og forstå. Transformasjonsprosessen kan inkludere operasjoner som sortering, gruppering, og beregning av summer eller gjennomsnitt.
  • Visualiser: Til slutt visualiseres dataene. Dette gjør det mulig for brukerne å se mønstre, trender, og innsikter gjennom grafiske fremstillinger som diagrammer, grafer, og dashboards.
R - Miljø Oslo 33
R- Miljø Oslo 38

Slik skaper vi suksess sammen

Markedspartner har bred erfaring med å bygge solide dataplattformer for store internasjonale selskaper, og integrerer kundedata fra de aller fleste systemer.

Vårt dedikerte integrasjonsteam bruker den beste teknologien som sikrer skalerbarhet slik at det er enkelt å koble til og fra systemer. 

Kartlegging

Først kartlegges eksisterende systemer, dataflyt, og behov. Dette inkluderer å identifisere alle kilder til data og hvordan disse dataene brukes eller kan brukes.

Planlegging

Basert på kartleggingen utvikles en detaljert plan for implementeringen av integrasjonsplattform. Planleggingen inkluderer arkitektur, teknologi valg, og hvordan integrasjon med eksisterende systemer skal foregå.

Gjennomføring

I gjennomføringsfasen settes integrasjonsplattformen opp i tråd med den detaljerte planen. Vi sørger for at alle systemer kobles sammen effektivt, at data flyter sømløst mellom systemene, og at brukere får tilgang til de nødvendige arbeidsflatene.

Optimalisering

Etter at systemet er implementert, følger en fase med testing, overvåkning og finjustering for å sikre at systemet fungerer optimalt og møter forretningskravene.

Ta kontakt for en prat om integrasjoner og dataplattform