Karlshusgarasjene as:

Solid strategi og strukturert arbeid ga kraftig vekst i henvendelser

Siden 1960 har Karlshusgarasjene levert mer enn 10.000 garasjer, og er i dag en av de ledende leverandørene av kundetilpassede garasjer i Norge. I tråd med markedets krav til estetikk og smarte løsninger har bedriften opparbeidet spesialkompetanse på garasjer tilpasset den enkelte kunde.

Karlshusgarasjene slo seg sammen med Fjellgarasjen i 2012, og det nye selskapet har store ambisjoner om vekst. Karlshusgarasjene innledet samarbeid med MarkedsPartner i januar 2013. I løpet av noen hektiske uker gjennomførte vi flere felles arbeidsmøter hvor vi utviklet bedriftens markedsstrategi for de neste 5 årene. Resultatene har ikke latt seg vente på.

En sentral del av arbeidet gikk ut på å identifisere og prioritere styrker som var egnet til å differensiere Karlshusgarasjene fra andre aktører i bransjen. Vi brukte også tid på å raffinere og prioritere målgrupper. Dette ga oss viktig innsikt for videre utforming av kommunikasjon, og muliggjorde smarte valg av markedsaktiviteter. 

Strukturert og helhetlig tilnærming

Etter at markedsstrategien var utarbeidet, og vi hadde skapt felles forståelse og tro på valgene som var gjort, kunne vi begynne det operasjonelle arbeidet med en markedsplan. Markedsplanen sikrer Karlshusgarasjene planmessig gjennomføring, budsjettkontroll, ansvarsallokering og gode evaluerings- og oppfølgingsmuligheter. Dette er noen av aktivitetene som inngår i Karlshusgarasjene markedsplan:

  • Budskaps- og annonseutvikling
  • Ulike former for annonsering på trykk og web, både for å skape kjennskap og bearbeide kunder i sin kjøpsprosess
  • Optimalisering av salgsprosess og materiell for salgsstøtte
  • Optimalisering av nettsted Messedeltakelse

Stålkontroll på annonse-effekter

Økning i markedsbudsjetter gir også økt økonomisk fallhøyde. Smarte annonseplasseringer og annonsemetoder er avgjørende for å sikre fornuftige priser på nye kunder. Med strukturert oppfølging av løpende annonsering og kontrollert eskalering i nye kanaler og omfang har vi hatt stålkontroll på annonse-effektene fra dag én og funnet en optimal annonsemiks. 

Resultater over all forventning

Økning av mottatte henvendelser har vært eksepsjonell, men kanskje enda viktigere - henvendelsene er godt kvalifiserte for å gi best mulig utgangspunkt for salg. Vi gleder oss til fortsettelsen! 

 

Synes du dette virket interessant? Lurer du på hva vi kan gjøre for deg? Kontakt oss gjerne for en prat om hvordan du kan skape konkurransefortrinn med helhetlig strategisk markedsføring.

Vår rolle:

Markedsstategi, markedsplanlegging, web- og konverteringsstrategi, annonse- og medieplanlegging, grafisk design, annonseutvikling, tekstforfatter

«Vi har virkelig truffet innertier med de valgene som er gjort og vi er veldig fornøyde med resultatene. Vi har truffet markedet vi ønsket å nå på en god måte, og vi har hatt en voldsom utvikling i etterspørselen.»

Bjørn Solberg,
Karlshusgarasjene