Varme & Bad:

Ny strategi ga selgende web

Da rørleggerkjeden Varme & Bad ønsket å fornye nettstedet sitt ble det satt klare mål for den nye løsningen. Etter en grundig strategisk prosess ble nettstedet lansert, og bare noen få måneder etter var hele investeringen inntjent, med god margin.  

Varme & Bad er en landsdekkende rørleggerkjede for både privat- og bedriftsmarkedet. Gjennom mer enn 200 lokale rørleggerbedrifter har kjeden et vidt spekter av kunder og oppdrag. Alt fra elegante baderom og miljøvennlige oppvarmingsløsninger, til rør i alle dimensjoner for krevende bedriftskunder.

MarkedsPartner har vært Varme & Bad sin samarbeidspartner på web og intranett i flere år, og da kjeden i 2011 ønsket å fornye seg på web ble vi invitert inn i den prosessen.

Klare mål ble satt, og sammen med teamet fra Varme & Bad gjorde vi et grundig strategisk arbeid med målgruppesegmentering og konvertering. Nye vb.no ble lansert i august 2011, og det viste seg raskt at prosjektet var en suksess. Nettstedet konverterte nemlig så bra at hele investeringen ble inntjent i løpet av høsten samme år, med god margin.

Kommunikasjonsansvarlig i Varme & Bad, Rita H. Jønsberg, var intern prosjektleder i prosjektet og er klar på at strategiprosessen har vært den viktigste suksessfaktoren i prosjektet:

- Den grundige strategijobben som ble gjort i forkant av lanseringen av nye vb.no har gitt oss bransjens beste nettsted. I alle fall det mest gjennomtenkte. Daglig får vi henvendelser fra kunder som ønsker å kjøpe nøkkelferdige bad.

Rådgiver og daglig leder i MarkedsPartner, Stig Hammer, er også godt fornøyd med sluttresultatet:
- Jeg pleier å si at det verste du kan beskylde MarkedsPartner for er å levere et flott design på en dårlig strategi. Prosjektet vi gjorde sammen med Varme & Bad er slik vi liker å jobbe, og vi gleder oss over den suksessen den nye webben har blitt. 

Vår rolle:

Strategi, interaksjonsdesign, visuell design, implementering, programmering, webredaktør

Teknologi:

Syzweb CMS, produktdatabase, subsites, min side, responshåndtering, karuseller, Third Light

"Den grundige strategijobben som ble gjort i forkant av lanseringen av nye vb.no har gitt oss bransjens beste nettsted. I alle fall det mest gjennomtenkte. Daglig får vi henvendelser fra kunder som ønsker å kjøpe nøkkelferdige bad."

Rita H. Jønsberg,
kommunikasjonsansvarlig