Bema AS:

Netthandel med Autodata-integrasjon

Bema AS feiret sitt 40 års jubileum i 2008. Pr i dag er vi 34 ansatte i Grimstad, pluss ansatte ved Oslo avdelingen og distriktsrepresentanter. Bemas produktansvarlige har 15-20 års erfaring og innehar spisskompetanse på sine felt; blant annet bilstereo, batterier, starter/dynamo, reservedeler etc. Selskapet er leverandør av en rekke kjente merkevarer til det norske markedet.

Bema hadde allerede god fartstid innen netthandel da vi begynte å arbeide sammen. Den umiddelbare utfordringen var at løsningen deres var bygget på en plattform som ikke lenger ble supportert eller videreutviklet. Det hastet derfor for Bema å komme på lufta med en ny løsning.

Parallelt med netthandelsprosjektet ble det gjennomført en visuell fornyelse som blant annet omfattet ny logo.

Bema har et omfattende varesortiment som spenner over flere svært forskjellige varekategorier. Kategoriseringen fremsto i flere tilfeller som "innenfra-og-ut". Dette ville kunne legge begrensninger ift. brukervennligheten på nettstedet, og det ble derfor gjort en revisjon av struktur og navngiving på kategorinivå.

Netthandelen er integrert med Autodata. Både lagerstatus og pris lastes inn i sanntid slik at alle innloggete brukere får se oppdatert og relevant informasjon.

Løsningen retter seg proffmarkedet.

Vår rolle:

Webstrategi, webdesign, teknisk implementering, integrasjon, SEO-rådgivning

Teknologi:

Syzweb CMS, Nettandel, Autodata-integrasjon