One Voice AS:

Norsk teknologibedrift satser globalt med inbound marketing

Teknologibedriften One Voice AS har på 10 år blitt verdensledende innen krisehåndtering med sitt hovedprodukt CIM®, det nasjonale beredskapssystemet i Norge. Da selskapet kontaktet oss i 2015, ønsket de å forbedre kvaliteten på kundekontakten og sine salgs- og markedsaktiviteter. Resultatet ble en satsning som har løftet dem fra norsk markedsleder til nasjonal thought leader og internasjonal aktør. 

One Voice fant oss på nett, nærmere bestemt på LinkedIn. Da kommunikasjonssjef Yngve Resell Mo (bildet øverst til høyre) klikket seg inn på blogginnlegget "Start 2015 med et strategisk blikk på bedriftens salg og markedsføring" ble det starten på en dialog som noen måneder senere resulterte i at tech-selskapet selv skulle implementere inbound marketing som sin digitale markedsstrategi.

Ubestridt thought leader i Norge

Selskapet hadde allerede tung faglig ekspertise innen sikkerhet og beredskap. De var derfor i en svært god posisjon til å ta rollen som nasjonal thought leader i sin nisje, noe de har realisert gjennom Beredskapsbloggen.no. Bloggen ble lansert i desember 2015 og har posisjonert dem som nummer én på faget hos den norske målgruppen, med artikler som f.eks. "Krisehåndtering: Derfor vil det gå galt" og "Slik styrker du bedriftens omdømme under en krise", og ikke minst gjennom e-bøker som blant annet «Hvordan skriver du en beredskapsplan» I februar 2016 ekspanderte One Voice satsningen med den engelskspråklige bloggen PrepareorFail.com, som har bidratt til å gi dem høyere kjennskap også internasjonalt.

Blogger om fag, ikke produkt

Bloggene er ikke reklameplakater for CIM® og andre produkter. Det er først og fremst kanaler hvor One Voice kan formidle kunnskap fra sitt sterke fagmiljø innen sikkerhet og beredskap. Prinsippet med å hjelpe (gi noe av verdi uten å kreve noe i gjengjeld) i stedet for å plage (pushe salgsbudskap på en målgruppe uten et erkjent behov for det du tilbyr) er hva som skiller inbound marketing fra tradisjonell digital reklame. Resultatene har heller ikke latt vente på seg.

Fra leadsgenerering til kundetilfredshet

Som kunnskapsformidler om et tema som markedet etterspør informasjon om, innser One Voice også viktigheten av å gi verdi til sine eksisterende kunder gjennom sin satsning på innhold. Deres egen suksess, og deres kunders suksess, avhenger av at programvareløsningene deres blir brukt og utnyttet til sitt fulle potensiale. Denne delen av leserskaren får gjennom bloggene og innholdsproduktene (e-bøker og guider) inspirasjon og økt kunnskap om faget.

Om One Voice AS

One Voice AS er et softwareselskap som ble etablert i 2006 med base i Trondheim. På ti år har de blitt verdensledende innen krisehåndtering med sitt hovedprodukt CIM®. Selskapet omsatte for 56 MNOK i 2016 og har 31 ansatte.

Vår rolle:

Rådgivning innen digital markedsstrategi, interaksjonsdesign, implementering av inbound marketing, tekstforfatter, blogging

Teknologi:

HubSpot

«Vår satsning på inbound marketing har gitt oss flere og bedre kvalifiserte leads og høyere kjennskap i markedet - kun etter få måneder. Samarbeidet med MarkedsPartner har hjulpet oss i riktig retning mot vesentlig høyere avkastning per krone investert i markedsføring. For å sitere vår administrerende direktør: "Dette funker jo!"»

Yngve Resell Mo
Kommunikasjonssjef
One Voice AS