InterimLeder:

Styrker sin posisjon med inbound marketing

InterimLeder har leid ut erfarne toppledere, mellomledere og prosjektledere siden 2001. Som markedsledere innen nisjeområdet interimledelse har selskapet befestet og styrket sin posisjon med inbound marketing som strategi. Adm. direktør Vegard Rooth forteller at satsningen har gitt dem retning i salgsarbeidet og at de nå, 14 måneder etter oppstart, vinner flere oppdrag.

- Vi ble introdusert for inbound marketing og salg høsten 2014, da jeg satt i styret, og vi fikk Stig Hammers brennende forklaring på Østmarksetra om at dette var framtiden. Vi satset, og ni måneder senere begynte vi å se resultater, sier adm. direktør i InterimLeder AS, Vegard Rooth.

Vi når flere enn bare ved å spise flere lunsjer med potensielle kunder

- Min approach til satsningen på inbound marketing er at vi kan nå flere potensielle kunder enn ved kun å spise flere lunsjer. Vi kan gjøre det hver dag hele året og kanskje bare nå 250 mennesker. Med digitalt innhold, som er grunnlaget for å jobbe med inbound marketing, skaper vi interesse i markedet og når ut til mange flere. Hittil i år har vi nådd 19 000 mennesker gjennom interimlederbloggen og hjemmesidene våre. I 2015 nådde vi 30 000.

Blogging og seminarer gir gjensidig forsterkende effekt

- Inbound marketing er en viktig del av vår totale markedsmiks, som også består av andre former for innhold, som for eksempel seminarer. I fjor nådde vi over 300 mennesker på seminarene. I år har vi allerede nådd over 800. Vi ser helt tydelig at blogg- og seminarsatsningen har en gjensidig forsterkende effekt. Seminardeltagere kommer fra blogglesere og vice versa. En glitrende kombinasjon!

Vi rekker ikke ringe leads før de ringer oss

- De mest interessante leadsene for oss er de som leser bloggen vår jevnlig. Trenden er at vi slipper å ringe dem, for de ringer oss i stedet. Og så melder de seg på seminarer. Dette er midt i blinken-folk for oss, noe som igjen har ført til flere salgskvalifiserte leads. Det har også gitt oss mer retning i det konkrete salgsarbeidet, hvor vi har blitt mer rådgivende. Vi ser nå, 14 måneder etter lansering, at vi begynner å close flere dealer, forteller Rooth.

 

Vår rolle:

Rådgivning innen digital markedsstrategi og innholdsproduksjon, interaksjonsdesign, implementering av inbound marketing

Teknologi:

HubSpot

«Min approach til satsningen på inbound marketing er at vi kan nå flere potensielle kunder enn ved kun å spise flere lunsjer. Vi kan gjøre det hver dag hele året og kanskje bare nå 250 mennesker. Hittil i år har vi nådd 19 000 mennesker gjennom interimlederbloggen og hjemmesidene våre.»

Vegard Rooth
Adm. direktør
InterimLeder