Elektroskandia Norge AS:

En effektiv elektrogrossist

Elektroskandia er en av Norges største og mest effektive elektrogrossister. Nettsidene til Elektroskandia var modne for fornyelse. De ønsket å øke satsningen på web, og bruke nettstedet som informasjonskanal for kunder og leverandører. Elektroskandia og MarkedsPartner har utviklet et nettsted som oppfyller ønskene og er tilrettelagt for fremtidig fornyelse.

MarkedsPartner har en velutviklet metode for utvikling av nye nettsteder. Den la grunnlaget for Elektroskandias nye web.

  • Det skal være enkelt for kunder å finne sitt område på web. Nettstedet har klare innganger for installasjonskunder, e-verk, industri og offshore.
  • Det skal være enkelt for kunder å ta kontakt med rett avdeling: salg, proffmarked, tilbudsavdeling og link til nettbutikk.
  • Leverandører har fått et eget felt på forsiden der de kan kjøre kampanjer - gjerne i flash.
  • Det nye nettstedet er tilrettelagt for visning av video. En effektiv måte å kommunisere unike logistikkløsninger.

Etter at det nye nettstedet hadde vært på lufta en stund, så Elektroskandia muligheten til å tilpasse nettsidene ytterligere:

  • Forsiden ble omdisponert. Nå har de mulighet til å trekke frem et produkt som får egen omtale. Aktuelt-feltet er trukket høyere opp på siden med eget felt der de kan trekke frem en kampanje eller nyhet med egen omtale.
  • Feltet for leverandører ligger fortsatt nederst, men viser to forskjellige flasher random. Nettsiden bytter altså flash når siden lastes på nytt. På den måten kan to leverandører vise kampanje samtidig.

Vår rolle:

Strategi, visuelt design, webredaktør, implementering, integrasjon

Teknologi:

Syzweb CMS, video, flash