Referanser:

Mange kunder. Mange bransjer. Mange utfordringer. Gode løsninger. Varige relasjoner.

Hvis du ønsker å kontakte noen av våre kunder for å vite hvordan vi er å jobbe med, gir vi deg gjerne kontaktopplysninger.

One Voice AS

Norsk teknologibedrift satser globalt med inbound marketing

Teknologibedriften One Voice AS har på 10 år blitt verdensledende innen krisehåndtering med sitt hovedprodukt CIM®, det nasjonale beredskapssystemet i Norge. Da selskapet kontaktet oss i 2015, ønsket de å forbedre kvaliteten på kundekontakten og sine salgs- og markedsaktiviteter. Resultatet ble en satsning som har løftet dem fra norsk markedsleder til nasjonal thought leader og internasjonal aktør. 

Odfjell Well Services

Odfjell Well Services

Global etablering av inbound marketing i en bransje i krise

Odfjell Well Services (OWS) er datterselskap av det børsnoterte riggselskapet Odfjell Drilling og er en global leverandør av bore- og brønntjenester. Selskapet har over 500 medarbeidere og kontorer i Norge (Stavanger og Bergen), UK, Nederland, Romania, Midt-Østen, Asia og Afrika. Da de tok kontakt med oss i juni 2014 hadde de en tradisjonell salgsorganisasjon med lite sentral koordinering, og baserte seg primært på relasjoner og konferanser.

InterimLeder

Styrker sin posisjon med inbound marketing

InterimLeder har leid ut erfarne toppledere, mellomledere og prosjektledere siden 2001. Som markedsledere innen nisjeområdet interimledelse har selskapet befestet og styrket sin posisjon med inbound marketing som strategi. Adm. direktør Vegard Rooth forteller at satsningen har gitt dem retning i salgsarbeidet og at de nå, 14 måneder etter oppstart, vinner flere oppdrag.

Borregaard Exilva

Satser globalt med inbound marketing som strategi

Exilva er et radikalt innovasjonsprosjekt som Borregaard startet for 10 år siden for å finne nye muligheter for cellulosen de produserer. Som et ektefødt ”Born global”-prosjekt hvor størstedelen av markedet er utenfor Norge, har inbound marketing gitt resultater som bare tre uker etter lansering er langt over forventning.

Responsiv web for 4SERVICE

4SERVICE Gruppen AS

Webstrategi og responsivt design

4SERVICE driver forpleining og catering på offshoreinstallasjoner i Nordsjøen, kantinevirksomhet for offentlige og private bedrifter, samt anleggshotell for verksteds- og entreprenørbransjen. Da selskapet tok kontakt med oss, hadde de behov for en ny web som kommuniserte bedre hvilke tjenesteområder de satset på. Det gamle nettstedet gjenspeilet dårlig hvem de var og hva de gjorde. Det var en helt flat informasjonsside som ikke la opp til konvertering, som ikke var responsiv og som bar preg av å være gammel.

Norsk Gjenvinning

Norsk Gjenvinning - ny, responsiv web med mye funksjonalitet

Norsk Gjenvinning-konsernet startet som en liten skraphandel i 1926. I dag har de 1 400 ansatte, 44 000 kunder og er landets største leverandør av avfalls- og gjenvinningstjenester for norske bedrifter. Årlig håndterer konsernets mange driftsselskaper 1,8 millioner tonn avfall via 90 lokasjoner i Norge, Sverige, Danmark og Storbritannia.

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsiden til esmartsystems.com

eSmart Systems

Visuell profil, web og markedsplanlegging for eSmart Systems

eSmart Systems leverer neste generasjons programvare til aktørene i energimarkedet, og henvender seg til et globalt marked. eSmart Systems bygger på mer enn 20 års erfaring i utvikling og leveranser av IT-systemer til energiselskaper i Norge og utlandet, hvor håndtering av store mengder data og virksomhetskritiske transaksjoner har vært avgjørende suksessfaktorer. Effektiv bruk av energimarkedsdata i en smart grid-sammenheng står sentralt i deres arbeid.

Illustrasjonsfoto: Bilde fra nettsidene til Karlshusgarasjene.no

Karlshusgarasjene as

Solid strategi og strukturert arbeid ga kraftig vekst i henvendelser

Siden 1960 har Karlshusgarasjene levert mer enn 10.000 garasjer, og er i dag en av de ledende leverandørene av kundetilpassede garasjer i Norge. I tråd med markedets krav til estetikk og smarte løsninger har bedriften opparbeidet spesialkompetanse på garasjer tilpasset den enkelte kunde.

Illustrasjonsfoto: Bilde fra Høgskolen i Østfolds årsrapport 2012

Høgskolen i Østfold

Moderne årsrapport med magasinpreg traff blink hos HiØs samarbeidspartnere

Høgskolen i Østfold vedtok i 2012 en ambisiøs, men motiverende visjon: HiØ skal bli Norges mest attraktive høgskole! MarkedsPartner fikk i oppdrag å lage en årsrapport som kunne la skolens samarbeidspartnere i akademia, næringsliv og i det offentlige få en smakebit av helhetsopplevelsen av HiØ.

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til Nordkapp-boats.no

Nordkapp Boats AS

Responsiv web for Nordkapp Boats

Nordkapp er en tradisjonsrik båtprodusent med høyt fokus på design og sjødyktighet. Siden 1967 har Nordkapp levert sommerminner på øverste hylle. En Nordkapp båt er rik på utstyr, eksklusive detaljer og smarte løsninger. 

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til Jogra.no

Jogra Steinindustri

Ny webstrategi ga umiddelbare resultater

Nye Jogra.no er andre generasjons nettsted for Jogra Steinindustri i MarkedsPartner-regi. Kun én måned etter lansering opplever Jogra en mangedobling av henvendelser fra relevante potensielle kunder via nettstedet.

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til Isopartner.no

Isopartner AS

Nytt responsivt nettsted for isolasjonsgrossisten Isopartner

Isopartner AS (tidl. Kaimann) er en norsk isolasjonsgrossist som betjener kunder innen bygg & anlegg, offshore og marine, med materialer for teknisk isolering. Siden etableringen i 1992 har selskapet vokst til å bli en betydelig aktør i sin bransje. Da grossisten ble kjøpt opp av belgiske IPCOM høsten 2013 startet vi arbeidet på en ny web.

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til Rejlers.no

Rejlers Norge AS

Webredaktør for Rejlers

Da Rejlers skulle samle alle sine nettsider på en felles plattform, inviterte de oss til å fylle en utvidet webredaktør-rolle i Norge. Rejlers er et av Nordens største rådgivende ingeniørselskaper innen energi, elprosjektering, elkraft, elsikkerhet, jernbane og telecom. MarkedsPartner har samarbeidet med Rejlers siden de i 2009 etablerte seg i Norge, og vi har fulgt selskapet i en kraftig vekstperiode

Illustrasjonsfoto: Mobil med skjermbilde fra Ringstradtransport.no

Ringstad Transport AS

Responsiv redesign: mobil, nettbrett og PC i samme løsning

Ringstad Transport ønsket å ha et mobilt nettsted for å komplettere sitt eksisterende nettsted, samt å møte det stadig økende antall besøkende via mobiltelefon.  Innledningsvis prøvde de en enkel tredjeparts-løsning, men fant raskt ut at denne ikke tilførte verdi.

Nettstedet har fungert svært bra på PC, og vi ønsket å ta med eksisterende innhold, design og funksjonalitet over på mobile plattformer. 

Illustrasjonsfoto: Mobil med skjermbilde fra nettsidene til vb.no

Varme & Bad

Ny strategi ga selgende web

Da rørleggerkjeden Varme & Bad ønsket å fornye nettstedet sitt ble det satt klare mål for den nye løsningen. Etter en grundig strategisk prosess ble nettstedet lansert, og bare noen få måneder etter var hele investeringen inntjent, med god margin.  

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til Nettpartner.no

Nettpartner

En solid aktør og trygg leverandør

Nettpartner bygger, drifter og vedlikeholder infrastruktur for distribusjon av elektrisitet, fjernsynssignaler, datasignaler, gass og væske. Nettpartner arbeider i hele verdikjeden: fra prosjektering og bygging, til vedlikehold, oppgradering og kontroll/tilsyn. Hovedkontoret ligger på Vinterbro, og selskapet har hele Norge som markedsområde.

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til teamsepura.no

Team Sepura

Vinnerlaget av styrkeprøven Lillehammer - Oslo 2012

Prosjekt Team Sepura Østfold Express ble lansert sommeren 2011, med et ønske om å se på muligheten for å få samlet de beste voksenrytterne på tvers av klubbene i Østfold, til en felles satsing mot de største lagkonkurransene på landeveien.

Team Sepura kjørte sykkelrittet Styrkeprøven Lillehammer-Oslo 23. juni. Det var et ritt som var spennende helt til slutt - og de kom seirende ut i kampen mot andre sterke lag! Vi gratulerer!

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til loydspaxter.com

Loyds Industri AS

Paxster - designet for å levere!

MarkedsPartner står bak www.loyds.no fra før. Nå skulle Loyds lansere et helt unikt nytt produkt til en veldig spesialisert, internasjonal målgruppe. Vi bisto Loyds Industri med navn, logo, visuell profil, kommunikasjonsstrategi, Engelsk innhold, messemateriell, brosjyre og en egen hjemmeside for Paxster, www.loydspaxster.com.

Loyds har utviklet det helt nye kjøretøyet Paxster. Paxster er designet for å skape en enkel, trygg og økonomisk hverdag for ansatte innen levering av post.

Logoen til Wirescan

Wirescan AS

Annonseutvikling for teknologiselskap

Wirescan AS leverer produkter og tjenester for diagnose og tilstandsvurdering av elektriske kabler i utilgjengelige miljøer. Selskapet ble etablert høsten 2005 for å industrialisere og kommersialisere den unike LIRA teknologien, utviklet ved Institutt for Energiteknikk (IFE) i Halden.

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til Bema.no

Bema AS

Netthandel med Autodata-integrasjon

Bema AS feiret sitt 40 års jubileum i 2008. Pr i dag er vi 34 ansatte i Grimstad, pluss ansatte ved Oslo avdelingen og distriktsrepresentanter. Bemas produktansvarlige har 15-20 års erfaring og innehar spisskompetanse på sine felt; blant annet bilstereo, batterier, starter/dynamo, reservedeler etc. Selskapet er leverandør av en rekke kjente merkevarer til det norske markedet.

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til veng.no

Veng Norge A/S

Fra strategi til annonser

Veng Norge A/S er en landsdekkende leverandør av bildeler. Selskapets hovedprodukt er karosserideler. I tillegg til karosserideler importerer selskapet lykter, eksosanlegg, hengerfester, radiatorer og speil mm.  Vi har jobbet med Veng siden 2010 med blant annet utvikling av markedsstrategi og markedsplaner

Illustrasjonsfoto: En hånd med en mobil som viser skjermbilder fra nettsidene til varmefag.no

Varmefag

Lønnsom mobilweb for Varmefag

I webstatistikken så Varmefag gjennom de siste par årene at trafikken fra mobile enheter økte, og besluttet at websidene skulle tilpasses mobil, for å gi kundene en bedre bruksopplevelse og kortere vei til kjøpsbeslutning. Den investeringen har de ikke angret på.

Varmefag er Norges største kjede av fagbutikker for peiser og ovner, med mer enn 60 butikker over hele landet. Som leverandør av kapitalvarer til forbrukermarkedet erfarer Varmefag at innhenting av informasjon på internett er en viktig del av nær sagt enhver kundes kjøpsprosess.

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til veng.no

Veng Norge A/S

Fra påvirkning til salg

Veng Norge A/S er en landsdekkende leverandør av bildeler. Selskapets hovedprodukt er karosserideler. I tillegg til karosserideler importerer selskapet lykter, eksosanlegg, hengerfester, radiatorer og speil mm.

Som en viktig del av deres markedsstrategi hadde selskapet behov for et nytt nettsted som rettet seg både mot sluttkunder, så vel som proffkunder.

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til loyds.no

Loyds Industrier

Strategisk overhaling

I forbindelse med at Loyds flyttet og samlet produksjonen i nye moderne lokaler, ønsket selskapet samtidig å fornye profilen på sine nettsider. Loyds hadde et ønske om en nettside som skulle kommunisere godt med eksisterende kunder, og samtidig tiltrekke seg nye kunder.

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til Inspiria.no

INSPIRIA science center

Et nettsted til inspirasjon

INSPIRIA gjennomførte større endringer i sin visuelle profil, samt et navnebytte fra Science Center Østfold til INSPIRIA science center, som krevde et redesign av websiden - både strategisk, teknisk og visuelt. Bakgrunnen for fornyelsen var et ønske om å styrke posisjonen, bedre formidle sin grunnleggende idé og skape et attraktivt image.

Illustrasjonsfoto: Skjermbilde fra nettsidene til adnavigation.com

AD Navigation

Ekstrem navigasjon

AD Navigation er deleid av den nederlanske HITT-organisasjonen, og web er en ekstremt viktig salgskanal. De hadde derfor et behov for å fremstå mer delikat og profesjonelt i forbindelse med lanseringen av flere nye produkter med fokus på design og brukervennlighet.

Illustrasjon: Skjermbilde av nettsidene til elektroskandia.no

Elektroskandia Norge AS

En effektiv elektrogrossist

Elektroskandia er en av Norges største og mest effektive elektrogrossister. Nettsidene til Elektroskandia var modne for fornyelse. De ønsket å øke satsningen på web, og bruke nettstedet som informasjonskanal for kunder og leverandører. Elektroskandia og MarkedsPartner har utviklet et nettsted som oppfyller ønskene og er tilrettelagt for fremtidig fornyelse.

Illustrasjonsfoto: Skjermbilder fra nettsidene til varmefag.no

Varmefag

Det du egentlig ønsker deg

Varmefag gjorde det bra på nett, og ønsket å bli enda bedre. De har fra før benyttet internettmakedsføring med suksess, og ville ta dette videre. For å understøtte dette trengte webben en facelift både for brukerne, innholdsmessig, visuelt og teknologisk.

Illustrasjon: Skjermbilde fra nettsidene til historisk-racing.no

Historisk Racing Norge

A Blast from The Past

Historisk Racing Norge er en relativt ung organisasjon som har behov for å holde god kontakt med sine medlemmer - uten at det koster all verden. Den åpenbare måten å gjøre dette på er via en innholdsrik hjemmeside. Medlemmer er det nok av - i løpet av få sesonger har Historisk blitt en av de største racing-klassene i Norge.