Medarbeidere RE-edit

Marius Torjusen

Senior forretningsrådgiver

Marius har bred, internasjonal erfaring fra salg og markedsføring på toppledernivå. Til MarkedsPartner kom han fra stillingen som konserndirektør for merkevarer og markedsføring i Jøtul Gruppen, ansvarlig for fem forskjellige merkevarer i 43 land.

Før reposisjoneringen av Jøtul og gjennomføringen av skiftet fra tradisjonell til digital markedsføring, ble Jøtul i 2017 nominert som «årets merkevarebygger» av Norsk Industri. Marius har over 10 års erfaring fra profesjonelle ledergrupper og styrearbeid, hvor endringsledelse og strategiutvikling har vært sentrale emner. Han har selv sittet med P/L-ansvar i størsteparten av sin karriere og kjenner godt problemstillingene som møter salgs- og markedsorganisasjonen.

I Markedspartner er Marius senior forretningsrådgiver og jobber primært med å kartlegge hvordan det digitale skiftet har endret kundereisen. Hvordan skal man som leder sette opp en organisasjon som takler en digital hverdag, og hvordan skal man som markedsfører prioritere i en digital verden? Dette er spørsmål som opptar mye av Marius sin tid, og sammen med våre kunder jobber han frem en konkret og prioritert strategi, med fokus på kundereisen, som sikrer at digitaliseringen går fra å være en trussel til å bli en gyllen mulighet for vekst og økt lønnsomhet.

Marius er en populær foredragsholder og deler villig synspunkter på hvordan man som leder skal forholde seg til det digitale skiftet, hvordan det digitale skiftet har påvirket kundereisen og hvordan man bruker digitale flater for å bygge sterke merkevarer.

Ved siden av jobben i Markedspartner er Marius en ettertraktet blogger og influencer. Bloggen hans er blant de største lifestyle-bloggene i Skandinavia og brukes aktivt av Marius for utforske nye trender og muligheter innenfor influencer marketing. Det tilfører våre kunder en sjelden innsikt i hvordan man kan få mer ut av samarbeidet med bloggere – og hvordan man unngår fallgruvene. Marius er også en del av nettverket til United Influencers.

Marius er utdannet siviløkonom fra Frankrike og har en master i Finans fra England. Etter endt utdannelse i 2002 har han arbeidet i forskjellige lederstillinger innenfor salg og markedsføring både i Norge og i utlandet, før han primo 2017 bestemte seg for å skifte retning på karrieren for å kunne bruke mer tid på sin interesse for digitalisering.