MarkedsPartner.no 2015

Tilbakeblikk:

INBOUND 2015 samlet 14 000 deltakere

Erlend Førsund 30.09.2015

Stemningen var elektrisk da vi sammen med 14 000 andre ledere og markedsførere strømmet inn på Boston Convention & Exhibition Center. INBOUND 2015 var et gigantarrangement, med 250 foredragsholdere på 4 fullpakkede dager. Det sier seg selv at det var vanskelig å velge hvilke sesjoner vi skulle delta på, så vi spredte oss som best vi kunne.

Et stort arrangement med både dybde og bredde

INBOUND hadde 5 000 deltakere i 2013. Det dobbelte året etter. Det er helt tydelig inbound marketing er et voksende fagområde. (USAs største seminar for content marketing, Content Marketing World, hadde til sammenligning 3 500 deltakere i år.) 

Størrelsen på arrangementet gjør det også mulig å tilby både bredde og dybde i foredragene. Selv om du ikke skulle være kunde av HubSpot vile du uansett funnet mengder av sesjoner av høy verdi. Deltakerne kunne velge mellom foredrag innen åtte kategorier (tracks), og ledere hadde sitt eget Executive Track. Noen eksempler på titler var: 

  • Becoming A Customer-Obsessed CMO (Victor Milligan | CMO, Forrester) 
  • Finding the Right Stuff: How Executives Hire for Digital Agility and Social Media Savvy in 2015 (Perry Hewitt | Chief Digital Officer, Harvard)

Men det var også praktiske og faglige sesjoner for markedsførere: 

  • Using Analytics To Create Content (Jeremy Goldman | Founder & CEO, Firebrand Group)
  • 50 Actionable Tips for Launching a Successful Lead Gen Campaign (Amanda Sibley) | Marketing Manager, HubSpot)

Salgssjefer ville også likt seg på foredrag som f.eks.: 

  • How to Run Your Sales Team Like a Data Scientist (Steve McKenzie | Vice President of Sales, InsightSquared)
  • The Rules of Engagement for Inbound Sales (Carole Mahoney | Personal Sales Coach, CMC.

Se hele listen over foredrag her

> Les også: VIDEO: 12 foredrag fra INBOUND 2015 om digital markedsføring og salg

Inbound marketing er "The new normal" 

I februar publiserte vi en artikkel på Inboundbloggen.no med tittelen: Om 5 år driver "alle" bedrifter i Norge med inbound marketing. Vi tror fremdeles at denne spådommen vil slå til, for vi merker en økende interesse for inbound marketing fra både store og mellomstore selskaper.      

HubSpot

Grunnleggerne Brian Halligan og Dharmesh Shah traff hverandre på MIT i 2004 og startet HubSpot i 2006. I dag, 9 år etter, har HubSpot mer enn 15 000 kunder og over 2 200 partnere i mer enn 90 land. 

"Da vi startet HubSpot i et bittelite ettromskontor et kvartal fra MIT campus, trodde vi at vi startet et softwareselskap. Vi tok feil. Vi hadde ikke bare startet et softwareselskap, vi hadde tent gnisten til en hel bevegelse."

Les mer om historien til Halligan og Shah i augustutgaven av MIT Technology Review. Lurer du på hvilke nye funksjoner HubSpot lanserte på INBOUND 15, kan du lese om det i dette blogginnlegget.

INBOUND16

Ønsker du å være i front når det gjelder beste praksis innen digital markedsføring og salg, bør du vurdere å delta på INBOUND 8-11 november 2016 i Boston. Vi planlegger nå en egen reise dit, og vil komme tilbake med mer informasjon senere. Ta gjerne kontakt allerede nå hvis du vet at dette er aktuelt for deg. Vi forventer et samlet kostnadsnivå med all access pass til konferansen, reise og hotell på mellom 30 og 40 000 kroner.

"Det var utrolig inspirerende og lærerikt å delta på INBOUND 2015. Norsk Gjenvinning har kjempefokus på digital markedsføring, og det å delta på et slik arrangement sammen med tusenvis av andre var nyttig og givende for vår videre satsning på inbound marketing. Jeg anbefaler alle som vil komme i gang med dette om å sette av datoen for neste år."

Morten Frøid,
markedsdirektør Norsk Gjenvinning